loading...

كشاورزي

كشاورزي

بازدید : 208
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

تراكم مناسب بوته به دليل خطاي دوچندان جزئي و عدم احتياج به واكاري نشاء در اين رويكرد شاهد تراكم مطلوب بوته و در غايت ارتقاء عملكرد و حداكثر استفاده از زمين مي‌باشيم .

كاهش هزينه بذر مقدار مصرف بذر در كشت نشاء در بعضا مورد ها تا ۳۰ برابر كمتر از كشت بي واسطه هست .

كاهش دفعات ابياري با توجه به طي دوره با اهميت رشد ابتدايي در گلخانه كه تقريبا دو ماه به ارتفاع مي انجامد اين دوران از دفعات ابياري و نيز هزينه كارگري و همچنين ارتفاع مدت داشت و هزينه هاي ان ميكاهد .

دست كم توقف رويش در تراز انتقال در نشاء هاي عادي بدليل ساخت تنش در انتقال نشاء از بانك به مزرعه پس از انتقال دست‌كم ۲۰ روز شاهد توقف پرورش جهت ترميم ريشه هاي اسيب ديده و تعادل اندامها مي باشيم كه در روش كشت نشاء مكانيزه با اعتنا به تفكيك نشاء در حفرات قطع از نيز نشاء سواي تركيدگي ريشه و بقيه تنشها به مزرعه منتقل مي شود .

كاهش نيروي انساني به برهان حذف عمليات تنك كردن و خاكدهي بوته و واكاري بسياري از هزينه هاي نيروي انساني حذف ميشود .

حذف هزينه پلاستيك به تازگي كشاورزان با هزينه هاي بالاي پلاستيك و نيروي انساني و مفتول كشي در سطح ها پهناور اقدام به پيش رس نمودن كالا مي كنند كه اين شيوه با سعي بهتر و ريسك كمتر همگي هزينه هاي ذكر گرديده را حذف مي نمايد .

افزايش تلاش محصول پاييزه با اين رويه به علت عدم تداخل ابياري هاي ابتدايي زمان با كاشت بهاره ارتقاء كارايي در بخشها اندك اب را شاهد مي‌باشيم .

زود رس كردن مال با اين خط مش با اعتنا به كاشت زود هنگام بذر در وضعيت گلخانه اي در هنگامي كه عملا كشت ان در فضاي باز بدليل موقعيت نامسائد جوي ميسر نمي باشد فرآورده دستكم ۴۰ روز زودتر به بازار مصرف مي‌رسد .

وصال به حد اعلاي يكنواختي كشت به برهان خطاي بسيار جزئي و عدم احتياج به واكاري نشاء در اين راه و روش شاهد مزرعه اي يكنواخت و يك دست هستيم كه ضمن بيمه شدن در برابر افات و بيماري ها و تنشهاي محيطي هزينه هاي عمليات داشت را كاهش خواهد اعطا كرد .

عدم انتقال بيماريهاي خاكزاد و تخم حشرات در خط مش نشاء كاري سنتي معمولا بستر نشاء خانه ضد عفوني نشده ويا بر اثر نقص هاي ژيش امده در اين عمل گونه هاي قارچها و حشره ها بوسيله اين نشاء ها در مزرعه ژخش مي شود البته در اين شيوه بخاطر به كارگيري از بستر هاي استريل كوكوپيت و پيت ماس و پرليت اين مسائل كاملا منتفي هست .

كاهش هزينه هاي اعصاب و كاهش استهلاك سيستمهاي ابرساني و ابياري بدليل حذف زمان كاشت و كاهش طول عصر داشت هزينه هاي سرازير و استهلاك سيستمهاي ذكر شده به حداقل ميرسد .

بازدید : 208
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

تراكم مناسب بوته به عامل خطاي دوچندان جزئي و عدم احتياج به واكاري نشاء در اين منش شاهد تراكم مناسب بوته و در نهايت ارتقا تلاش و حداكثر استعمال از زمين ميباشيم .

كاهش هزينه بذر مقدار مصرف بذر در كشت نشاء در بعضي موارد تا ۳۰ برابر كمتر از كشت بي واسطه هست .

كاهش دفعات ابياري با دقت به طي دوره اساسي پرورش ابتدايي در گلخانه كه تقريبا دو ماه به طول مي انجامد اين زمان از دفعات ابياري و نيز هزينه كارگري و همينطور ارتفاع مقطع داشت و هزينه هاي ان ميكاهد .

حداقل توقف پرورش در تراز انتقال در نشاء هاي عادي بدليل توليد تنش در انتقال نشاء از بانك به مزرعه پس از انتقال حداقل ۲۰ روز شاهد توقف رشد جهت ترميم ريشه هاي اسيب ديده و تعادل اندامها مي باشيم كه در شيوه كشت نشاء مكانيزه با اعتنا به تفكيك نشاء در حفرات جدا از همنشاء بدون تركيدگي ريشه و بقيه تنشها به مزرعه منتقل ميگردد .

كاهش نيروي انساني به ادله حذف عمليات تنك كردن و خاكدهي بوته و واكاري بسياري از هزينه هاي نيروي انساني حذف مي‌شود .

حذف هزينه پلاستيك به تازگي كشاورزان با هزينه هاي بالاي پلاستيك و نيروي انساني و مفتول كشي در سطح ها پهناور اقدام به پيش رس نمودن متاع مي كنند كه اين راه با كارايي خوبتر و ريسك كمتر همه هزينه هاي ذكر شده را حذف مينمايد .

ارتقا عملكرد كالا پاييزه با اين رويه به علت عدم تداخل ابياري هاي ابتدايي دوره با كاشت بهاره ارتقاء عملكرد در بخشها كم اب را شاهد مي‌باشيم .

زود رس كردن محصول با اين شيوه با دقت به كاشت زود هنگام بذر در وضعيت گلخانه اي در وقتي كه عملا كشت ان در فضاي باز بدليل حالت نامسائد جوي ميسر نمي باشد جنس حداقل ۴۰ روز زودتر به بازار مصرف مي‌رسد .

وصال به حد اعلاي يكنواختي كشت به دليل خطاي زياد جزئي و عدم احتياج به واكاري نشاء در اين روش شاهد مزرعه اي يكنواخت و يك دست هستيم كه ضمن بيمه شدن در برابر افات و بيماري ها و تنشهاي محيطي هزينه هاي عمليات داشت را كاهش خواهد بخشيد .

عدم انتقال بيماريهاي خاكزاد و تخم حشرات در رويكرد نشاء كاري سنتي معمولا بستر نشاء خانه ضد عفوني نشده ويا بر اثر نقص هاي ژيش امده در اين عمل انواع قارچها و حشره ها توسط ايننشاء ها در مزرعه ژخش مي شود اما در اين منش بخاطر به كارگيري از بستر هاي استريل كوكوپيت و پيت ماس و پرليت اين مساله تماما منتفي هست .

كاهش هزينه هاي روان و كاهش استهلاك سيستمهاي ابرساني و ابياري بدليل حذف عصر كاشت و كاهش ارتفاع دوره داشت هزينه هاي جاري و استهلاك سيستمهاي ذكر شده به دست‌كم مي‌رسد


تعداد صفحات : 17

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 180
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 21
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 17
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 165
  • بازدید سال : 981
  • بازدید کلی : 88491
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه